Інтерв’ю з начальником інспекції В.Г.Матвійчуком
Які результати роботи податкової служби району є наповнення бюджету за 7 місяців поточного року.
За 7 місяців поточного року надходження до Зведеного бюджету склали 57,4 млн.грн, що становить 105,4% від доведених завдань. До Державного бюджету надійшло 9,2 млн.грн., що на 1,8 млн.грн.більше ніж у минулому році. У звітному періоді більше ніж в двічі виконано завдання з податку на прибуток, на 114,2% податок на доходи фізичних осіб,, на 128,8% податок з власників транспортних засобів тощо. Тож результати виконання доведених завдань є. Проте, я хочу підкреслити, що планові показники достатньо напружені. Хоча, звичайно є і проблеми. Мова йде про податок на додану вартість, виконання якого за 7 місяців поточного року забезпечено лише на 78,1%. Зараз ми займаємося детальним аналізом даної ситуації і сподіваюся, що найближчим часом нам вдасться отримати позитивну динаміку.
Які перспективи розширення бази оподаткування?
Одним із напрямів роботи податкової служби є робота з ризикоорієнтованими підприємствами, які використовують в своїй господарській діяльності різноманітні схеми «мінімізації» доходів, укладання угод з сумнівними суб’єктами господарювання. Ми ретельно вивчаємо наявну інформацію щодо їх діяльності, аналізуємо, перевіряємо. За результатами першого півріччя задекларували нізке податкове навантаження 6 підприємств та 1 підприємство задекларувало збитки. З початку року виведено із збиткового стану ТОВ «АКВ Українське каолінове товариство». Якби всі керівники підприємств по-державницьки віднеслися до питання сплати податків, до бюджету надійшла б чимала сума, яка необхідна для забезпечення виконання урядом взятих на себе соціальних гарантій.
Яка сьогодні ситуація із проведенням перевірок?
Податкова служба є фіскальною структурою, яка має забезпечити контроль за дотриманням зі сторони господарюючих суб’єктів чинного законодавства і неухильну сплату всіх належних податків і зборів. Позиція ДПА України, і я її цілковито підтримую, полягає в тому, що в першу чергу ми маємо перевіряти так звану ризикоорієнтовану категорію платників. Крім того, сьогодні найбільша увага приділяється питанню правомірності відшкодування сум податку на додану вартість. Мова йде про виконання вимог ПКМУ від 12.05.2010 №368 «Про випуск облігацій внутрішньої державної позики для відшкодування сум податку на додану вартість». Цією постановою податківців зобов’язали провести «інвентаризацію» таких задекларованих до відшкодування сум податку, щоб в реєстр по відшкодуванню ПДВ попали дійсно ті суми, які на законодавчому підґрунті мають бути повернені з бюджету. Ми розуміємо, що з врахуванням перевірок інших контролюючих органів, деякі підприємства знаходяться в стані практично «постійної перевірки». Тож наша мета, максимально скоротити терміни та частоту здійснення перевірок замінивши їх якістю.
Чи є факти, коли платник не погоджується із податковим інспектором за наслідками перевірки?
Звичайно є. І це право платника оскаржувати рішення податкового органу прийнятого на підставі перевірки встановлено законодавством. В поточному році на розгляд в адмінсуди подано 15 позовів. По 9 справах рішення на суму 7,6 млн.грн. винесено на користь бюджету.
Яка Ваша позиція щодо проекту Податкового кодексу?
Необхідність прийняття цього важливого документа назріла вже давно. Розуміємо, що дана редакція документу не всіх влаштовує в однаковій мірі. Тільки спільно з платниками податків, обговорюючи цей документ, надавши дійсно обґрунтовані і виважені пропозиції до існуючої редакції проекту, маємо знайти певний баланс між бажанням зменшити податкове навантаження та забезпеченням повноти наповнення бюджету.
|